Vilket skit!

2011-01-27 @ 14:01:39


Har försökt få tag i min handläggare på AF...fyra gånger nu!!!! Och nu svarde hon..blir så!!!..vet inte..Har hittat en utbildning och nu kanske jag inte får pengar..måste ju leva!!!

Sökte till Yrkesvux/butikpersonal och har blivit antagen, börjar den 7 feb. Har skickat min ansökan till csn om pengar men inte fått något beslut än, har bara 2 veckor kvar på gymnasienivå av 80 veckor, så fick skriva ett personligt blev till dom. Om jag inte får pengar från csn, så tänkte jag att få pengar från K-kassan/aktivitetsstöd ändå om man studerar? Men nehe...
Svar från min handläggare på AF:
Tyvärr är detta en utbildning som inte är uppköpt av arbetsförmedlingen. Hoppas
du får svar ganska omgående från CSN då det inte finns möjlighet till
aktivitetsstöd.

De är ju sjukt ju!!! blir så irriterad på detta...Vad gör jag då om jag inte får pengar från csn? måste få pengar någonstanns ifrån. Utbildningen är ju ändå ett program så man kommer ut på arbetsmaknaden, ingår också praktik ute på ett företag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
http://thheresehenriksson.blogg.se/