Första luckan öppen

2011-12-01 @ 22:17:06
1 december bara 23 dagar kvar till Julafton!;)<3 Och mycket att förbereda inför julen;) Minst 2 julklappar som behöver fixas. Så jag måste verkligen sätta mig ner och göra de men kommer så mycket i mellan. Photoshop vill jag också öppna och jobba i:) Imorgon blir det bakning med bästa vännen hon har inflyttingsfest på lördag. Men bara 6 dagar kvar till min födelsedag och idag första luckan öppen:D Så kan de bli bättre än julbak idag med min söta systerdotter:) love u<3 Passade på att snöa mina fönster, blev så sjukt fint och mysigt...tråkiga Skåne regnade när jag snöade dom^^

Mitt söta pepparkakshus♥

Min systerdotter´s söta hus:)

Mina knäck blev stenhårda "Anna knäck" som vi brukar sägaXD men supergoda^_^ hmm...3 veckor till Julafton och jag lovar dom kommer ta slut innanXD Förra året blev dom "Kola" bara smälte ihop men NU KNÄCK! Får väl kanske göra en sats till men har i tankarna att göra chokladkola^^ också.
Knäck
2 dl socker
2 dl vispgrädde
2 dl sirap
1,5 msk smör
Blanda allt i en tjockbottnad kastrull och koka ca 30 min Kulprov (en klick av smeten i kallt vatten forma en seg kula) efter 30-35 min, mina var färdiga efter 45-50 min


Titta de snöar!...nej de regnar i skåne:( is fake!^_^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
http://thheresehenriksson.blogg.se/